Самоаналіз управлінської діяльності

 

Аналіз роботи  закладу   за 2022/2023 навчальний рік

Робота опорного закладу загальної середньої освіти  «Люб’язівський ліцей»    Любешівської селищної ради  Волинської області» у 2022/2023 навчальному році здійснювалася відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» (зі змінами), Національної стратегії розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти України», нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти, чинних законодавчих та нормативно-правових документів.

Зокрема, приділена увага   організації роботи за такими напрямами:

· впровадження нових державних стандартів загальної середньої освіти;

· запровадження педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, учителя й батьків;

· мотивація педагогічних працівників шляхом надання академічної свободи та стимулювання до професійного зростання;

· запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня);

· удосконалення процесу виховання на засадах базових  моральних  цінностей;

· створення сучасного освітнього середовища.

 

Методична робота

У контексті науково-методичної проблеми  «Створення у закладі сучасного освітнього середовища шляхом впровадження  в освітній процес інформаційно-комунікаційних  технологій та форм дистанційного навчання» (5-й рік) реалі­зовувалися заходи відповідно до  річного, стратегічного й поточного планування закладу.  В роботі з педкадрами та в плані роботи методичних об’єднань були передбачені, крім колективних, індивідуальні форми роботи:  підвищення кваліфікації,  самостійна робота над методичною  темою, самоосвіта, творчі звіти, наставництво, опрацювання  освітніх інтернет-матеріалів і методичної літератури та інше.

Згідно планів  методичної роботи протягом 2022-2023 н.р. було організовано роботу   вчителів-предметників    у професійних спільнотах Люешівської громади, творчої групи вчителів  закладу, які викладають у 5 класі, ШМО  класних керівників та вчителів початкових класів. У закладі  практикується діяльність тимчасових творчих груп,  поєднується індивідуальна самоосвітня діяльність із колективними, груповими формами роботи.

Протягом року проводилися  методичні оперативки з метою ознайомлення вчителів школи із нормативними документами, державними стандартами та методичними рекомендаціями щодо викладання  окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, із нормативними документами та  інформацією, яка подається  на офіційних сайтах ДСЯО України, а  також Управління Державної служби якості освіти у Волинській області, на їх сторінках у соціальних мережах,  матеріалами вебінарів.

На засіданнях методичної ради розглядалися матеріали з досвіду роботи вчителів школи, проходили схвалення методичні розробки педагогів  школи.

У рамках вивчення і реалізації ІV етапу науково-методичної проблеми були проведені  тематичні педагогічні ради:  «Про ефективність  функціонування  в закладі внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом «Педагогічна діяльність», «Про результати моніторингу викладання та рівня навчальних досягнень учнів  початкової школи», «Про шляхи реалізації   Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року». 

 Були проведені   колективні   методичні заходи:

-  психолого-педагогічний консиліум "Адаптація учнів  5 класу до умов навчання  в основній школі»;

- педагогічна студія з теми «Особливості організації компетентісно-орієнтованого навчання та використання у процесі навчання хмарних сервісів»;

- психолого-педагогічний консиліум за результатами психологічних досліджень у 4-му класі;

- методичні оперативки;

- творчий звіт вчителів, що проходять атестацію.

 Вчителі  школи - активні учасники різноманітних методичних заходів  різних фахових та тематичних спрямувань.

Педагоги  охоче діляться своїм досвідом під час проведення  онлайн-семінарів .

Важливим аспектом у освітянській роботі   є  обмін актуальним досвідом,  який став досить доступним завдяки  спільнотам у  мобільному додатку Viber.

 Важливі кроки    в закладі  зроблені з метою   створення єдиного інформаційного освітнього простору навчального закладу.  

 Підвищення професійної кваліфікації вчителів – це ключове поняття  в реформі освіти,  у впровадженні Концепції Нової української школи.      Зокрема у цьому році вчителі школи досить активно  підвищували кваліфікацію  через  онлайн-курси,  які стали  важливим  інструментом професійного зростання вчителів.  

Атестація працівників у 2022-2023 н.р. проходила за планом,  який передбачає проведення презентаційних уроків, а також позакласних, виховних  заходів, перевірку  професійної діяльності та загальної культури. За підсумками атестації 2022-2023 навчального рокуПрисвоєно звання «старший вчитель» вчителю початкових класів Бондар С. В., підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» Медведюк В. М. та Корцю М. М.,  встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»   Іванісік І. В. та кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» Павлючик Ж. Г.

Як свідчать результати аналізу методичної роботи,  педагоги закладу  активно впроваджують у практику своєї роботи нові освітні технології, формують в учнів  навички, які є  головними передумовами розвитку успішної та компетентної особистості.

На основі аналізу планів роботи методичних структур, річного плану роботи ліцею можна стверджувати, що в закладі освіти плануються і проводяться відповідні методичні заходи щодо педагогічного наставництва та інших форм професійної співпраці, зокрема методичні семінари, методичні наради. За результатами опитування педагогічних працівників 68,2% педагогів вважає, що в закладі створені всі умови для налагодження творчої професійної співпраці, 27,3% відзначили співпрацю переважно ситуативною. Творчі професійні взаємини відбуваються, за твердженням педагогів, через робочі наради та методичні оперативки  (86 %), особисте спілкування  (80 %), чат учительської групи у вайбері  (74 %), педагогічну раду,  семінари,тощо.

Якість освітньої діяльності неможлива без інновацій. Інноваційна діяльність в освіті виявляється передусім в оновленні та освоєнні нового змісту освіти. Педагогічні працівники  ліцею беруть участь в освітніх проєктах, які реалізуються закладом освіти, а також іншими установами та організаціями, освітніх конкурсах.

У воєнний час, питання безпеки як ніколи важливе. Створення у нашому закладі "Класу безпеки" — це участь у  всеукраїнському проєкті, метою  якого  є вивчення правил пожежної, мінної безпеки та цивільного захисту, ознайомлення з алгоритмом дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, формування в учнів навичок надання домедичної допомоги.

Наш ліцей теж взяв участь у проєкті "Школа в коробці", організованому ГО "Молодіжний центр Волині/СпівдіяЛуцьк" у партнерстві з Дитячим фондом ООН ЮНІСЕФ. Ми щиро вдячні за підтримку школи та забезпечення школярів в умовах війни необхідним шкільним приладдям.

Flowers4School - це благодійний освітній проєкт, спрямований на озеленення територій українських шкіл від асоціації квіткових виробників Нідерландів та України.  Висадка цибулин від Flowers4School - це дійсно справжнє свято,у якому діти з великим задоволенням висаджували квіти на клумбі нашого ліцею.

В організації методичної роботи мали місце окремі недоліки.  Якщо  проаналізувати розміщення друкованих матеріалів педагогів закладу, то з працюючих учителів у 2022/2023 навчальному році публікації у фахових виданнях та на освітніх сайтах мають 20 учителів, тобто в загальному 57 %. Це не дуже високий показник, враховуючи те, що в останній час окремі вчителі  не достатньо активні в цьому напрямку діяльності. Вчителі ліцею власні розробки уроків, тестових завдань, позакласних заходів публікують на різних освітніх ресурсах, найчастіше на онлайн-платформах «Всеосвіта» і «На Урок», у фахових виданнях.

Освітній процес у 2022-2023 навчальному році став особливим у зв’язку із введенням 24 лютого 2022 р. воєнного стану в Україні. Завдяки професійній майстерності педагогів закладу було забезпечено в умовах дистанційного навчання  неперервність освітнього процесу, виконання освітніх програм, навчальних планів.

 

Результативність  освітнього процесу

Згідно  з  річним  планом  роботи  школи, з метою  вивчення  рівня навчальних досягнень учнів   та стану викладання предметів,  за результатами річного оцінювання адміністрацією школи було проведено аналіз навчальних досягнень учнів 1-11-х класів. 

У початковій школі за рішенням педради і за вимогами НУШ для оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів використовується формувальне оцінювання, для учнів 3-4 класів – рівневе оцінювання.

Семестрове оцінювання учнів 3-4 класів здійснювалося за чотирирівневою шкалою, характеристикою наскрізних умінь (їх 22), а його результати позначалися  у початковому, середньому, достатньому, високому рівнях - словесно. Під час оцінювання визначався рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно навчальною програмою. У Свідоцтвах  досягнень зафіксована розгорнута інформація про сформованість наскрізних умінь та рівні результатів навчання. Всі учні початкової школи  переведені на наступний рік навчання.

У 5-11 класах  навчається  122 учні.

Проаналізувавши рівень навчальних досягнень учнів окремо по класах, адміністрація дійшла висновку, що  в загальному динаміка навчальних досягнень  учнів з усіх предметів  по класах є сталою. Середній бал рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів  становить 9,1 бала, тоді як  за підсумками навчальних досягнень учнів 5-11 класів за І семестр 2022-2023 н.р.  середній бал становив 8,9 %.  Збільшилась у порівнянні із попереднім навчальним роком  кількість учнів із високим рівнем навчальних досягнень з усіх предметів  (із 17 учнів до 36 учнів, в загальному на 17 %).  Відбулось незначне зниження  показників у 6-7 класах (-0,25%).   

Учнів, які засвоюють  навчальний матеріал на високому рівні -  36 учнів (30 %),  на високому та достатньому -   71 учень (59 %),   на достатньому і середньому рівні -  50 учнів  (41 %).   Учнів, які засвоюють навчальний матеріал на початковому рівні,  за підсумками річного оцінювання    немає.

Порівняльна таблиця

 

Річне оцінювання 2017-2018 н.р.

К-сть учнів

Річне оцінювання 2018-2019н.р.

К-сть учнів

Річне оцінювання  2020-2021 н.р.

 

Сем. оцінювання  2021-2022 н.р.

 

Річне оцінювання  2022-2023 н.р.

 

Різниця заг. показників

 

Учні, які мають високий рівень знань з усіх предметів

19 (15 %)

23   (15 %)

25  (18 %)

17  (12,9 %)

36 (30%)

+17 %

Учні, які мають високий рівень знань з усіх предметів, за винятком 1-2

5 (4%)

2  (1 %)

4

 (3 %)

8

 (6,1 %)

1 (1 %)

-5 %

Учні, які мають високий або достатній рівень знань з усіх предметів

48 (37%)

51  (34  %)

53

 (38 %)

39

 (29,8 %)

(27%)

 - 3%

Учні, які мають високий або достатній рівень знань з усіх предметів за винятком 1-2

20 (15 %)

15

 ( 10   %)

14

( 10   %)

15

( 11,4   %)

 9 (7 %)

-2 %

Учні, які мають середній рівень знань більше як з двох предметів.

39   (30%)

60

(40  %)

50

(33 %)

52

(39,7%)

41 (34 %)

-6%

Початковий рівень

 

 

 

 

 

 

 

Здобувачі освіти були звільнені  від проходження державної підсумкової атестації у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану.

 

Робота з обдарованими учнями

Робота з обдарованими учнями має свої позитивні результати.

Традиційно щорічно підводяться підсумки роботи учнівського та педагогічного колективів за рік, відзначаються учні, які стали  переможцями та призерами  олімпіад, конкурсів, турнірів різних рівнів. За підсумками участі учнів закладу  у предметних олімпіадах «Осінь – 2022», організованих на освітньому онлайн-порталі «На Урок»,   було проведено загальношкільний захід в режимі онлайн «Маленькими кроками -до великої перемоги»» за участю всіх учасників освітнього процесу: учнів, батьків, вчителів. Учні здобули дуже вагомі результати у цих олімпіадах:   61 диплом І ступеня, 77 дипломів ІІ ступеня, 102 дипломи ІІІ ступеня всеукраїнського рівня  та отримали 236  сертифікатів учасників.

Вагомими також є результати  участі здобувачів освіти у  обласних конкурсах-захистах МАН,  обласних, всеукраїнських та міжнародних    творчих конкурсах, фестивалях-конкурсах,  турнірах, спортивних змаганнях.

Підсумки участі здобувачів освіти у  обласних конкурсах-захистах МАН,  обласних, всеукраїнських та міжнародних    творчих конкурсах, фестивалях-конкурсах,  турнірах, спортивних змаганнях у 2022 році

 

ПІБ учня

Назва конкурсу

Місце

ПІБ керівника, посада

Всеукр.

рівень

 

Кух Анастасія

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості “Чарівна осінь”

Диплом переможця І місце

Майструк В.В.

Іванісік Марія

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості “Чарівна осінь”

Диплом переможця ІІ місце

Майструк В.В.

Смокович Вероніка

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості “Чарівна Осінь”

Диплом переможця ІІ місце

Майструк В.В.

Іванісік Соломія

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості до Всесвітнього дня тварин “Мій домашній улюбленець”

Диплом переможця ІІ місце

Майструк В.В.

Іванісік Катерина

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості до Всесвітнього дня тварин “Мій домашній улюбленець”

Диплом переможця ІІ місце

Майструк В.В.

Іванісік Каріна

Всеукраїнський конкурс “З Україною в серці”

Диплом II ступеня

Іванісік І.В.

Іванісік Соломія

Всеукраїнський конкурс “З Україною в серці”

Диплом I ступеня

Іванісік І.В.

Кух Мар’яна

Всеукраїнський творчий конкурс    “ Мій Шевченко”

Диплом за зайняте І місце

Кузьмич Ю.А.

Кух Мар’яна

ІІ Всеукраїнський творчий конкурс   “ До Дня Українського Козацтва”

Диплом за зайняте І місце

Кузьмич Ю.А.

Кух Анастасія

Обласний конкурс «Новорічна композиція»

Переможець І туру

обласного конкурсу

«Новорічна композиція»  ( ІІІ місце в номінації “Новорічна  композиція”

Майструк В. В.

 

Кух Ілля

ІІ Всеукраїнський творчий конкурс “ До Дня Українського Козацтва”

Диплом за зайняте ІІ місце

Кузьмич Ю.А.

Варто відмітити результативну роботу з обдарованими учнями у 2022-2023 навчальному році  таких учителів: Кузьмич Ю. А., Майструк В. В.,  Корця М. М.,  Клімчук І. Ф., Корець В. В., Шкльоди Н. І., Тонковид Т. Ю., Іванісік І. В., Шубич Н. І., Ішутіної Н. М., Олешкевича В. П., Кух Г. В.,  Хвесик О. М., Кух Г. В.

Профільне навчання та допрофільна підготовка

    У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання.

У старшій школі  в минулому навчальному році   проводилися індивідуальні та групові, факультативні  заняття  та курси за вибором з предметів, які учні  обирають для проходження ЗНО. Для  одинадцятикласників викладалися  факультативні курси з української мови, історії України, математики, біології, англійської мови, фізики, географії     з метою  цілеспрямованої підготовки учнів до успішної здачі ЗНО.

 

Медичне обслуговування, моніторинг стану здоров’я учнів

та формування здорового способу життя

В школі створені оптимальні умови для медичного обслуговування учнів школи. Є добре обладнаний медичний кабінет.

Медичний огляд  учнів здійснює   медична сестра Смокович О. С. Результати медичного огляду учнів доводяться до відома батьків та враховуються при проведенні уроків фізичної культури, трудового навчання, предмета «Захист України». Спортивні заходи проводяться в школі тільки з обов’язковою присутністю медичної сестри. На кожний клас складено листи здоров’я. Протягом навчального року проводилась змістовна санітарно-профілактична робота.

З метою профілактики шкідливих звичок проводилась робота по забезпеченню цікавого дозвілля  учнів, робота гуртків, факультативів  та секцій за інтересами. Для учнів організовувались і проводились тижні профілактики шкідливих звичок, конкурси, психологічні тренінги, бесіди, дні здоров’я, спортивно-масові заходи. В школі оформлено інформаційний куточок, санітарні бюлетені.

Педагогічним колективом школи ведеться постійна планомірна робота із створення безпечного та комфортного  освітнього середовища, попередження булінгу в учнівському колективі. 

  

Соціальний захист учнів

Соціальна робота  в закладі   організовувалась та проводилась з метою забезпечення процесу соціалізації дітей, захисту їхнього психічного, фізичного і духовного здоров’я, попередження вад та відхилень соціально – психологічного розвитку особистості, надання соціально – педагогічної допомоги дітям та їх батькам.

В своїй професійній діяльності соціально-педагогічна служба закладу  керується Законами України «Про освіту», «Про охорону дитинства», Конвенцією ООН про права дитини.

На виконання Закону України «Про охорону дитинства» з метою вдосконалення роботи по забезпеченню соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в школі організовувалась та проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв’язків і партнерських стосунків між сім’єю та школою. Зокрема, у 2022-2023 навчальному році  працювали  4 групи продовженого дня, які відвідувало 63 учні 2-5-х класів. Групи працювали за рахунок державного бюджету. У цілому, роботу груп  продовженого дня  можна  визнати задовільною.

У школі є учні, що живуть у морально й матеріально складних умовах. Слід і надалі тримати під постійним контролем відвідування ними  занять у школі та їх  місцезнаходження у позаурочний час, залучати до участі у гуртках, секціях. Для підвищення ефективності виховних заходів класні  керівники та класоводи намагались включити також виховний вплив колективів однокласників, щоб  такі діти не відчували себе ізольовано. Рада з профілактики правопорушень попереджає  батьків про відповідальність перед Законом за безвідповідальне ставлення до своїх обов’язків.

 

Охорона праці

  Робота педагогічного колективу школи з охорони праці організована згідно із Законом України «Про охорону праці» та  Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти,  затвердженого наказом  МОН від 26.12.2017 № 1669. .

Формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів – це один із основних напрямів роботи школи. З цією метою в школі з 1-го по 11-ті класи вивчалися  у мирний час Правила дорожнього руху, проводилися місячники безпеки руху тощо.  Важливою ділянкою роботи з охорони життя й здоров’я всіх учасників освітнього процесу були   проведення занять із цивільної оборони, відпрацювання елементів евакуації учнів зі школи.  На даний час найважливішою умовою безпеки дітей та працівників школи є припинення військових дій на території України. В умовах військового стану важливими для всіх є дотримання та  знання про правила безпеки під час повітряних загроз, правила поводження з вибухонебезпечними предметами,  правила спілкування з незнайомими людьми, алгоритм дій  під час воєнних дій,  про інформаційну безпеку, тощо.

        Школа недостатньо  забезпечена засобами протипожежної  безпеки; не функціонує пожежна сигналізація.

 

Внутрішня система забезпечення якості освіти

У статті 42 (ч. 2) Закону України «Про повну загальну середню освіту» прописано, що заклад освіти має  формувати  внутрішню систему забезпечення якості освіти,  керуючись методичними рекомендаціями центрального органу виконавчої влади.  У 2020-2021 навчальному році було розпочато розбудову ВСЗЯО. На засіданні педради освітнього закладу було схвалено та затверджено наказом Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність.

 У  2022-2023  н. р. було проведено самооцінювання  за напрямом «Педагогічна діяльність»  з метою  отримання орієнтовної оцінки якості освітнього процесу  у закладі в цілому відповідно із заданими критеріями.   У травні було проведено засідання педагогічної ради, на якому було обговорено отримані результати.  За підсумками самооцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників встановлено  за напрямом 3 «Педагогічна діяльність педагогічних працівників»  другий                                                                                                      рівень (достатній).

 Зокрема, згідно вимог   встановлено такі рівні оцінювання :

Вимога 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти – достатній.

Вимога 3.2. Постійне підвищення професійного рівня i педагогічної майстерності педагогічних працівників достатній.

Вимога 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, ïx батьками, працівниками                                                                                                                   закладу освіти достатній.

Вимога 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності достатній.

 Завдання школи на 2023-2024 навчальний рік

Навчання дітей в умовах воєнного стану забезпечується ціною надлюдських фізичних, психічних, трудових зусиль педагогів, учнів, їх батьків та усіх тих, хто убезпечує освітнє середовище. Основними напрямами роботи  нашого закладу є:

-        створення безпечного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності;

-        підтримка психологічної й інформаційної безпеки учнів;

-        забезпечення інтелектуального й академічного розвитку  здобувачів освіти в умовах війни.


Немає коментарів:

Дописати коментар