Положення про систему оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти ОЗЗСО «Люб’язівський ліцей»
Оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів НУШ
Складено на підставі методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН №813 від 13.07.2021 року. (Джерело https://osvita.ua/school/estimation/89067/ )
Оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів НУШ
Складено на підставі рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України № 1093 від 02.08.2024 року. ( Джерело https://osvita.ua/school/estimation/89059/ )
Оцінювання
навчальних досягнень здобувачів освіти 5-7-их класів у 2024-2025
здійснюватиметься згідно наказу МОН України від 02
серпня 2024 р. № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання
результатів навчання».
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів
є формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна
підсумкова атестація.
Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки
навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і
скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням
встановлених результатів навчання. Формувальне оцінювання результатів навчання
учнів/учениць виконує діагностувальну, коригувальну, орієнтувальну,
мотиваційно-стимулювальну, розвивальну, прогностичну та виховну функції.
Формувальне оцінювання є поточним видом оцінювання і
воно не впливає на підсумкові оцінки.
Підсумкове оцінювання показує результат навчання та розвитку.
Підсумкове оцінювання (діагностувальні роботи) здійснюють періодично.
Кількість підсумкових робіт, час їхнього проведення вчитель/учителька може
встановлювати самостійно. Підсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення
одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті,
у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність
оцінювання.
Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені
Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів
навчальної діяльності. Для формування висновків щодо рівня досягнення
обов’язкових результатів навчання за семестр учитель/учителька може запропонувати
учнівству:
1) виконати комплексну
підсумкову роботу, завдання якої дозволяють установити результати навчання за
всіма групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми
галузями;
2) виконати окремі
підсумкові роботи для кожної групи результатів, визначеної у Критеріях
оцінювання за освітніми галузями.
Підсумкове оцінювання одного,
декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному
стандарті, може проводитись протягом навчального періоду.
У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами
результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють
загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета/інтегрованого
курсу навчального плану освітньої програми закладу освіти. Оцінка за семестр
може бути скоригованою.
Річну оцінку
виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих
семестрових оцінок. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати
динаміку особистих досягнень учня і учениці протягом року. Річне оцінювання
також може бути скоригованим.
Оцінювання навчальних досягнень учнів 8-11 класів
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
МОН та Український інститут розвитку освіти розробили методичні рекомендації для вчителів щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами (ООП).
Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами
Немає коментарів:
Дописати коментар